eduScrum je rámec sestávající z nástrojů, který umožňuje účastníkům a účastnicím vzdělávání vytvářet, řídit, podporovat, plánovat a hodnotit svůj proces učení s vysokou kvalitou výsledků od začátku až do konce. Učící se je skutečně v centru učení. Pilíři eduScrum jsou transparentnost, přizpůsobení, přezkoumání a především důvěra.
Úniková hra je relativně nový fenomén a herní žánr, využívající principů gamifikace. Rozvíjí širokou škálu dovedností hráčů a hráček: Týmová spolupráce, kritické myšlení, pozornost, řešení problémů, hospodaření s časem, spolupráce, soustředění se pod tlakem a respektování vlastností a způsobu myšlení ostatních. Pro mladé lidi se jedná o atraktivní způsob, jak rozvíjet své kompetence.
Při použití metody Photovoice účastníci a účastnice pořizují fotografie, aby upozornili*y na svůj subjektivní pohled na zadanou otázku. Tyto fotografie pak zprostředkovávají publiku jejich myšlenky, pocity a emoce ohledně konkrétního společenského problému.
Improvizační hry pomáhají stmelit skupiny, mají ale také pozitivní vliv na posílení sebevědomí a rozvoj kompetencí mladých lidí, např. kreativitu a řešení problémů.
Gamifikace je používání herních prvků v neherním kontextu. V dnešní době pomáhá zvýšit účast a zapojení účastníků a účastnic aktivit. Kromě herních prvků může gamifikace znamenat také využití herního designu a/nebo herních mechanik ve vzdělávacích aktivitách. Gamifikace aktivit pomáhá přeměnit „nudný zážitek“ na zážitek, který je pohlcující, zábavný a účastníci*ice se z něj hodně naučí.
Zdroj a historie přístupu Designové myšlení, tzv. Design Thinking, se v průběhu času vyvíjelo z různých přístupů. Jeho počáteční zrod můžeme vysledovat do roku 1956, kdy Buckminster Fuller zavedl na MIT hodiny komplexní anticipační designové vědy (CADS). Tento přístup stavěl na zkušenostech a znalostech různých profesí, například inženýrů, průmyslových designérů, materiálových vědců a chemiků. Odtud […]