Metoda, jejímž cílem je obvykle budování dialogu, zpracování a hledání vlastní identity nebo podpora aktivní účasti ve společnosti. Účastníci a účastnice aktivit zároveň rozvíjí kreativitu, kompetence v oblasti digitálních technologií, rozvíjí ale i schopnost spolupráce či sebeřízení - záleží jen, jak se metoda pojme.
Improvizační hry pomáhají stmelit skupiny, mají ale také pozitivní vliv na posílení sebevědomí a rozvoj kompetencí mladých lidí, např. kreativitu a řešení problémů.
Gamifikace je používání herních prvků v neherním kontextu. V dnešní době pomáhá zvýšit účast a zapojení účastníků a účastnic aktivit. Kromě herních prvků může gamifikace znamenat také využití herního designu a/nebo herních mechanik ve vzdělávacích aktivitách. Gamifikace aktivit pomáhá přeměnit „nudný zážitek“ na zážitek, který je pohlcující, zábavný a účastníci*ice se z něj hodně naučí.
Cílem metodiky je podpořit kreativitu účastníků a účastnic skrze vytváření příběhů o transformaci, které mají pozitivní účinek na publikum (či další účastníky a účastnice). Tento účinek může být emotivní nebo může změnit chování publika.